Τετάρτη, 30 Δεκεμβρίου 2015

Προσευχές από το συναξάρι ενός Εσθονού




 



  
 
«Το ύφος αυτό είναι μια περιοχή στην οποία περιπλανιέμαι όταν ψάχνω για απαντήσεις – για την ζωή μου, τη μουσική μου, το έργο μου. (…) Εδώ είμαι μόνος με την σιωπή. Έχω ανακαλύψει πως είναι αρκετό όταν μια νότα παίζεται όμορφα. Αυτή η μια νότα, ή ένας σιωπηλός παλμός, ή μια κίνηση σιωπής με ανακουφίζουν. Δουλεύω με πολύ λίγα στοιχεία – με μια φωνή, με δυο φωνές. Χτίζω με τα πιο πρωτόγονα υλικά – με την τριάδα, με μια συγκεκριμένη τονικότητα. Οι τρεις νότες μια τριάδας είναι σαν καμπάνες. Και γι’ αυτό το ονόμασα tintinnabuli.»  

Αναλόγως, έχω γράψει έναν θρήνο  – όχι για τους νεκρούς, μα για τους ζωντανούς, που έχουν να παλέψουν με αυτά τα θέματα οι ίδιοι. Ένα θρήνο για εμάς, που παλεύουμε με τον πόνο και την απελπισία σε αυτόν τον κόσμο.» 

Arvo Pärt


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου