tag:blogger.com,1999:blog-33613133751034660462024-03-14T12:14:10.377+02:00ΤΗΣ ΑΛΥΠΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΧΩΡΑΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.comBlogger29125tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-72500006697747901342019-06-05T21:14:00.000+03:002019-06-20T17:36:40.887+03:00flora mirabilis μες στη βροχή
Flora mirabilis της Κλαίρης
Μιτσοτάκη
μια
ανάγνωση
Διαβάζεις και κοντοστέκεσαι
εξαρχής. Κάτι από το εξομολογητικό και πετρώδες των Collectanea του Λορεντζάτου -αυτό που στέκεται
ως απόφθεγμα- κάτι από τη χωμάτινη εντελώς μαρτυρία του Κοινού Λόγου, αυτή την
πηγή που έλεγε η Έλλη Παπαδημητρίου. Στο ενδιάμεσο, μεταξύ πέτρας και χώματος,
αναδύεται αυτό, το flora
mirabilis,
το ολόδικό ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-1404541999352600412019-05-05T22:19:00.000+03:002019-05-05T22:19:03.496+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: στάσιμο ΣΤ'
[Δημήτρης Άνθης, Παναγία. Λευκή συμφωνία, 1980-1986]
Η ΓΑΛΗΝΗ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΑΝΑΣΤΗΜΕΝΟ
Ό,τι αισθάνθηκαν τότε: δεν είναι γλυκό
πέρα από κάθε μυστήριο
και πάντα ακόμη επίγειο:
όταν Αυτός, κάπως χλωμός ακόμη απ' τον τάφο,
ελαφρύς, καθώς εκπλήρωσε το Χρέος, ήλθε κοντά της:
παντού επί γης Αναστημένος.
Ω, κοντά της πρώτα. Τι απερίγραπτη ίαση βρήκαν κι οι δύο.
Σίγουρα, ίαση ήταν.ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-1134233391899930532019-04-27T11:37:00.000+03:002019-04-27T11:37:01.429+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: στάσιμο Ε'
[Δημήτρης Άνθης, Παναγία]
«Κύριέ μου,
έτι άπαξ αν ειπώ, μη οργισθής μοι.
λέξω σοι ο έχω, ίνα μάθω παρά σου πάντως ο θέλω.
αν πάθης, αν θάνης, αναλύσεις προς εμέ;
αν περιοδεύσης συν τη Εύα τον Αδάμ, βλέψω σε πάλιν;
αυτό γαρ φοβούμαι, μήπως εκ του τάφου
άνω δράμης, τέκνον, και ζητούσά σε ιδείν
κλαύσω, κράξω. “πού εστιν
ο υιός και θεός μου”;»
ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ
«ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-3351180808528213102019-04-26T21:14:00.000+03:002019-04-26T21:14:35.402+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: στάσιμο Δ'
[el cant des ocells: το τραγούδι των πουλιών, παραδοσιακό Καταλάνικο χριστουγεννιάτικο τραγούδι και νανούρισμα, όπου μεταφέρεται η χαρά της φύσης για τη γέννηση του Χριστού]
Είπα για τον Χριστό, πως βρίσκεται πλάι στους ποιητές. Αυτό είναι αλήθεια. Ο Σέλλεϋ κι ο Σοφοκλής ανήκουν στη συντροφιά του. Μα κι ολόκληρη η ζωή του είναι το πιο υπέροχο ποίημα. Γιατί, σ' ό,τι αφορά "στο έλεος καιΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-62038019022525520172019-04-25T20:48:00.000+03:002019-04-25T20:48:40.454+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: κομμός Β' και στάσιμο Γ'
«Θάπεφτε, δεν άντεχε άλλο το Σταυρό.
Και θάπεφτε πολύ νωρίτερα
αν δεν Τον έβλεπε η Μητέρα Του.
Όταν Τη διέκρινε ανάμεσα στο πλήθος
πιέστηκε όσο μπορούσε,
συγκέντρωσε όση δύναμη μπορούσε
και πέρασε από μπροστά Της σταθερός κι’ ακμαίος,
μ’ ένα αδιόρατο κιόλας χαμόγελο.
Ελπίζει να τα καταφέρη ως το στρίψιμο του δρόμου,
προσεύχεται να τα καταφέρη ως το στρίψιμο του δρόμου
(«Αυτό, ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-89025644264845966512019-04-24T09:19:00.000+03:002019-04-24T09:41:14.355+03:00κομμός Α': Ο Μιχάλης
κομμός Α΄: Ο
Μιχάλης
Σε σταμάτησε από μακριά. Μόνο τα
νώτα του είδες μες σε βροχή που δυνάμωνε. Μπροστά του η λίμνη. Μια λίμνη που
πιο πολύ τη νιώθεις μες σε διαρκή ομίχλη. Κι αυτός μες στην ομίχλη έναν αιώνα
τώρα. Ο γλύπτης, Γρηγόρης Ριζόπουλος, κατάφερε να σημαδέψει τη στιγμή του με
μια υποβλητική παρουσία, αυτή μιας φωτογραφίας του. Και την ίδια ώρα να
υπογραμμίσει την ορειχάλκινη ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-91482019385122271332019-04-23T21:52:00.000+03:002019-04-23T22:02:58.495+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: στάσιμο Β'
Παναγία Θρηνωδούσα [Παναγία του Χάρου], τέλη 18ου αιώνα, Εκκλησιαστικό Μουσείο Ύδρας
ΣΤΑΣΙΜΟ Β'
1.
«Στο φόντο αντί παιγνίδι ένας σταυρός
από τ’ ανυποψίαστο πίσω πρόσωπό Του.
Μα πούν’ τος και στο φόντο της Μητέρας Του
ο πιο σταυρός απ’ το σταυρό Του;».
2.
«Γιατί πάντα με το Χριστό,
γιατί πάντα εξηρτημένη απ’ Αυτόν;
Ζωγραφίστε μου μια μόνη Παναγιά,
ζωγραφίστε μου μια ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-15633927055810044022019-04-22T00:07:00.001+03:002019-04-22T00:07:42.010+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος: στάσιμο Α'
ΣΤΑΣΙΜΟ Α'
1.
«Αν έψαχνες για τον “άνθρωπο”
υπήρχε ένας μικρός Ιησούς
πούπαιζε σβώλους στη γειτονιά Του,
αν έψαχνες για τον “άνθρωπο”
υπήρχε ένας μικρός Ιησούς
που τραβούσε τη Μητέρα Του απ’ το ρούχο,
που σκούπιζε τη μύτη με το μανίκι Του.
Αργότερα δεν ξέρω πόσος
“άνθρωπος” απέμεινε».
2.
«Την παιδική Του γειτονιά αναζήτησα πρωτίστως
να Τον δω να κρατά τη ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-43268619926167312082019-04-19T17:00:00.000+03:002019-04-19T17:00:06.309+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος
«Στο φόντο αντί παιγνίδι ένας σταυρός
από τ’ ανυποψίαστο πίσω πρόσωπό Του.
Μα πούν’ τος και στο φόντο της Μητέρας Του
ο πιο σταυρός απ’ το σταυρό Του;»
ΚΩΣΤΑΣ ΜΟΝΤΗΣ
ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-68020323167396778032019-04-05T14:40:00.000+03:002019-04-05T14:40:04.495+03:00ἦν δε ἐν τῷ τόπῳ κῆπος
[λογοτεχνικό αναλόγιο]
Σε θυμάμαι. Ναι, σε θυμάμαι. Είσαι Εκείνος. Ό,τι έγραψαν σε κείνο το ξύλο. Εγώ δεν ξέρω. Τον κήπο μου μονάχα ξέρω. Είναι κήπος εδώ, βλέπεις; Όλα τα χρόνια μου εδώ. Χώμα και λόφοι -τα βουνά μου, Κύριε. Και δέντρα. Δέντρα φυλλοβόλα. Όλα φυλλοβόλα. Χώμα, Κύριε. Πολύ χώμα. Όλη η μέρα μες στο χώμα. Κι όλο να το περιμένω. Κάπως να βλαστήσει. Όμως αργεί, Κύριε. Το χώμα ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com1tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-81242974869892986162019-02-25T20:05:00.002+02:002019-02-25T20:09:47.876+02:00από το πίσω μπαλκόνι ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-40911806331536266112019-01-06T01:07:00.001+02:002019-01-06T01:13:01.621+02:00"μεθεόρτιο" της Φωτεινής
Το παραμύθι αλλιώς
Πριν δυο χρόνια σ' ένα Γυμνάσιο στα δυτικά της Μακεδονίας. Ετοιμάζεται από το φθινόπωρο η παράσταση στην οποία εκείνη, η συγγραφέας, θα παρευρίσκεται. Έντεκα ιστορίες με άλλους τόσους πρωταγωνιστές, τα παιδιά διαβάζουν, ενθουσιάζονται, συγκινούνται, εκείνες οι τρεις, οι δασκάλες τους, το ίδιο. Και εκείνη, η Φωτεινή, η τέταρτή τους. Πάντα. Μια καρέκλα πάντα εκεί γι' ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-54639494056135618532019-01-03T17:30:00.004+02:002019-01-03T17:48:18.358+02:00trilogy vol III: του Μάρκου Μέσκου
"Προς την αντίπερα όχθη της γης με τα λουλούδια" τώρα κι εσύ.
Δεκέμβρης 2011, ανήμερα του Χριστού, ο Χιόνης. Νοέμβρης 2012, ανήμερα του Αγίου Στυλιανού, ο Σουλιώτης. Και τώρα, 1 του Ιανουαρίου του νέου ενιαυτού, εσύ, ο Μέσκος. Trilogy vol III.
"[...] είναι μακρύς /άλλο πια στητός δεν περπατάει.
(Πουλί στα σύννεφά του αργοπετάει
χάιδεψέ το κι ώρα του καλή)".
Ο τόπος χιόνι, ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-59568330463930485002018-12-09T09:07:00.000+02:002018-12-09T09:07:46.823+02:00farewell to the mountains
Πού είμαστε
σήμερα όλοι αυτοί;
Πώς θα είναι
αυτό, το Σινιάτσικο, μετά;
Έχει αρχίσει
το γδάρσιμο. Στα δυτικά
[http://www.eltechanemos.gr/portfolio-item/askio-west-wind-park/] και στα ανατολικά
[http://www.eltechanemos.gr/portfolio-item/askio-east-36-6mw/].
Μας τα είχαν
πει εδώ και καιρό.
Αρκετοί ήταν
αυτοί που τότε, στις 5/9/2010,
κατήγγειλαν το γεγονός. Φτάσαν μέχρι
την κορφήΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-17220762293520448842018-11-15T23:47:00.003+02:002018-11-16T08:43:43.095+02:00της Φωτεινής
Όταν η ποίηση γράφει παραμύθια
Διάβασα την
Κυράνη του δάσους το 2000. Οχτώ χρόνια
μετά την ξαναδιαβάζω και την αναζητώ
στον τηλεφωνικό κατάλογο. Εκείνη η
στιγμή -το άλμα στο οποίο μπορεί να σε
οδηγήσει ένα υπέροχο κείμενο- μου χάρισε
έναν δικό μου άνθρωπο. Και επιπλέον τη
βαθιά συνομιλία με μια συγγραφέα μασίφ
όπως ήταν η Φωτεινή Φραγκούλη. Ακολούθησαν
πολλά και πολύτιμα όλα.
ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-48324695640362725102018-10-19T23:19:00.000+03:002018-10-19T23:19:09.235+03:00ποιητών και Αγίων Πάντων
Νερά απαρηγόρητα μες σε τοιχογραφία φθινοπώρου που μοιάζει άνοιξη κι οι Άγιοι οι ποιητές να χαρμολυπούν που τους πήρες στο κατόπι. Και να' ρχονται οι λέξεις σου από τον κόσμο τον παλιό που κορφολόγαγες κι αχθοφορούσες, ελιές και χώμα και νερό και "πήματα", όπως θελήματα που δεν ήταν ακόμα ξετελειωμένα.
Διαβάζω τρεις στίχους σημαδεμένους χρόνια από 'να "κυπαρίσσι" που 'ταν η μάνα. ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-22364397509644103412018-07-23T22:26:00.000+03:002018-07-23T22:49:12.206+03:00"φίλη μετ’ αὐτοῦ κείσομαι, φίλου μέτα, ὅσια πανουργήσασ’·"
πολλά γεννούν το θάμβος
κανένα θάμβος όμως δεν σκοτεινιάζει τον νου
όσο ο άνθρωπος
ΑΝΤΙΓΟΝΗ ΣΟΦΟΚΛΗ (μτφρ.Νίκος Παναγιωτόπουλος)
σκηνοθεσία Κωνσταντίνος Ντέλλας
Μικρό θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου
Ιούλιος 2018
ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-27381162664743587952018-07-16T11:11:00.000+03:002018-07-16T12:14:22.279+03:00Ὦ τύμβος, ὦ νυμφεῖον, ὦ κατασκαφής οἴκησις αἰείφρουρος
Σημείωμα σκηνοθέτη:
Ο Ετεοκλής έπεσε υπερασπιζόμενος την πατρίδα του. Είναι ήρωας.
Ο Ετεοκλής σφετερίστηκε το θρόνο από τον αδελφό του.
Ο Πολυνείκης έπεσε πολεμώντας την ίδια του την πατρίδα. Είναι προδότης.
Ο Πολυνείκης διεκδίκησε δίκαια τον θρόνο που του ανήκε.
Ποιος έχει δίκιο;
Ο Κρέοντας έχει την ευθύνη της πόλης. Η πόλη έχει ρωγμή.
Ο Κρέοντας τηρεί αυτά που διακηρύττει για να ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-46779441580685455782017-10-07T12:00:00.001+03:002017-10-07T12:00:24.369+03:00Η Λέσβος της ψυχής της
"Ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη...."
Άκουγε
μόνο τα βήματά της στο καλντερίμι. Το
μικρό ορεινό χωριό έμοιαζε ακατοίκητο.
10 Ιουλίου και ώρα 10 το πρωί. Τα τζιτζίκια
συνόδευαν μονότονα το βηματισμό της.
Τα πουλιά στις καρυδιές κελαηδούσαν
αμέριμνα. Ήσυχα που ήταν όλα, σαν κάποιος
να κοιμόταν και δεν έπρεπε να ξυπνήσει.
Υπόβαλε η ατμόσφαιρα τα βήματά της να
γίνουν αλαφροπάτημα.
ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-71484049019527021832017-08-31T23:49:00.000+03:002017-09-01T00:55:38.140+03:00μαρμαίρων εν Τήνω
ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-43307877866403686332017-06-23T23:14:00.000+03:002017-06-24T08:56:03.181+03:00άνθος του γιαλού ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-41147631674947943152017-06-08T07:54:00.004+03:002017-06-08T07:54:37.545+03:00ο Έλλην Βρυκόλαξ [reloaded]
Με αφορμή τις πανσελήνους του καλοκαιριού, το Πολιτιστικό Ίδρυμα Ομίλου Πειραιώς (ΠΙΟΠ) παρουσιάζει
τη θεατρική παράσταση «Ο Έλλην Βρυκόλαξ [reloaded]»
σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Ντέλλα
σε τρία Μουσεία του Δικτύου του (Μουσείο Αργυροτεχνίας στα Ιωάννινα, Υπαίθριο Μουσείο Υδροκίνησης, στη Δημητσάνα και Μουσείο Μαρμαροτεχνίας στην Τήνο) καθώς και στο ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-27828628357693088432016-09-30T22:13:00.000+03:002018-09-22T13:40:46.861+03:00αρχίζω με το σ' αγαπώ
Κι ύστερα έφυγε.
Κι άρχισα να τον αναζητώ τώρα -μετά
θάνατον- στο μετά θάνατον. Να τον ακούω.
Αυτή τη λυγμική απόγνωση ενός νεογέννητου
ή ετοιμοθάνατου προτού το κώμα-το ίδιο.
Αυτή τη διαρκή υπαρκτική κραυγή. Την
αθωότητα του λυρισμού, την τόλμη. Το
σπαραγμό. Τον παροξυσμό της αγωνίας.
Άρχισα ν' ακούω το ρόγχο του θανάτου. Να
τον παρατηρώ από παρουσία σε παρουσία,
το πώς η ομορφιά ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com2tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-46646275830253087052016-05-07T23:28:00.000+03:002016-05-07T23:28:08.543+03:00ελιά στο πέλαγος
“Ελιά στο πέλαγος”, το αρτιγέννητο βιβλίο της Φωτεινής Φραγκούλη. Βιβλίο σπιρτόκουτο με έντεκα σπίρτα έτοιμα να φλογίσουν την ψυχή όπως ένα παιδικό φανάρι. Ιστορίες λιτές, ελάχιστες, με πλοκή στοιχειώδη αλλά όχι ασήμαντη. Υπάρχουν όπως οι πυγολαμπίδες, με την ευεργεσία του ελάχιστου λύχνου μέσα στο σκοτάδι. Λειτουργούν ως φωτογραφίες, αιχμαλωτίζουν την ομορφιά της ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0tag:blogger.com,1999:blog-3361313375103466046.post-56550583555512220992016-04-25T18:56:00.001+03:002016-04-25T18:56:31.711+03:00insomnia greca III
The Christus Mortuus Insomnia - Η ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΤΟΥ ΠΑΘΟΥΣ
ΞΗΜΕΡΩΝΟΝΤΑΣ ΜΕΓΑΛΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ
Ξημερώματα Μεγάλης Παρασκευής, από τις 24.00 έως τις 04.00, το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά θα παραμείνει «ξύπνιο» για την τρίτη και τελευταία θεατρική αγρυπνία, παρουσιάζοντας την «Αγρυπνία του Πάθους» (The Christus Mortuus Insomnia).
Ο Κωνσταντίνος Ντέλλας με τη δημιουργική ομάδα από το ΟΛΓΑ ΝΤΕΛΛΑhttp://www.blogger.com/profile/08811874530443582712noreply@blogger.com0